رهایی ۳۲ نفر از حکم اعدام در مازندران/ صدور حکم استفاده از پابند الکترونیکی برای ۶۰ مجرم

رهایی ۳۲ نفر از حکم اعدام در مازندران/ صدور حکم استفاده از پابند الکترونیکی برای ۶۰ مجرم

وی با اعلام اینکه یکی از تأکیدات جدی رئیس قوه قضائیه جلوگیری از ورود افراد به زندان است، تصریح کرد: اگر فردی هم وارد زندان شده تلاش می‌کنیم که با اقدامات قانونی از طریق ستاد دیه، خیران و شورای حل اختلاف زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به حضور رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید میدانی از زندان تیرکلا ساری خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای آزاد سازی زندانیان را در دستور کار داریم، بیش از ۳۵۰ نفر از زندانیان با قضات دیدار کرده و از هر اقدامی که زمینه کاهش مجازات این افراد انجام شود را به صورت وِیژه پیگیری می‌کنیم.

وی  با اعلام اینکه طرح غربالگری در همه زندان‌های استان پیگیری می‌شود، افزود: در استان مازندران سریع‌تر این بحث آغاز شده است.

استادی در ارتباط با بحث کنترل ویروس کرونا در زندان‌های مازندران گفت: در راستای اجرای این طرح به تعدادی از زندانیانی که واجد دریافت مرخصی هستند اجازه خروج داده شده است.

وی اضافه کرد: در زندان‌های استان مازندران حتی یک مورد بیمار کرونایی نداشتیم، کسانی که وارد زندان شده ۱۴ روز قرنطینه شده و ۷ روز هم این افراد در بند ویژه نگهداری شده و اگر سلامت آنها توسط بهداشت و درمان زندان تایید شده به بند عمومی منتقل می‌شوند و قضات هم تلاش می‌کنند که زمینه ورود افراد به زندان را فراهم کنند.

مدیرکل زندان‌های مازندران در ارتباط با برخی نگرانی‌های افراد نسبت به آزادی سارقان از زندان‌های استان به دلیل کرونا گفت: افرادی که از زندان مرخصی دریافت کرده‌اند زندانیان خطرناک نبوده و از طرفی دستگیری افرادی که از مرخصی شیوع کرونا استفاده کرده‌اند در مازندران نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر سارق مرخصی و اجازه خروج از زندان داده نمی‌شود، سارقان حرفه‌ای و مسلح از مرخصی‌های عادی و شیوع کرونا برخوردار نمی‌شوند.

استادی در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام شده شورای حل اختلاف و مددکار زندان‌های مازندران در ارتباط با بحث رضایت اولیاء دم افراد محکوم به قصاص، بیان کرد: همکاران ما پیگیر مسائل محکوم به قصاصی را می‌شوند که آزادی این فرد زمینه بروز هنجار جدیدتری در استان را شکل نمی‌دهد و در همین ارتباط طی هفت ماه گذشته از ۳۲ نفر از قصاص رهایی یافتند.

وی در ارتباط با استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان، گفت: برای حبس‌های درجه ۶ تا ۸ و برای ۶۰ نفر این حکم صادر شده و اقدام خوبی برای اجرای مجازات است.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha